نشر 100 برگ

نشر 100 برگ

حسین مهتدی
دکترای زبان و ادبیات عربی
فارغ التحصیل دانشگاه تهران
دانشیار گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه خلیج فارس بوشهر
mohtadi@pgu.ac.ir

پیوندهای روزانه

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۸
ارديبهشت

علم بیان یکی از شاخه‌های مهم بلاغت است که براساس آن می‌توان معنی واحدی را به شیوه‌های گوناگون به کار برد مشروط بر آن که مبتنی بر تخیل باشد. در این فن چهار موضوع مجاز، تشبیه، استعاره، کنایه و دیگر شاخه‌های مرتبط با آنها بررسی می‌شود.

 

                        

 

  • حسین مهتدی
۱۸
ارديبهشت

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ابلاغ آئین‌نامه بازنگری شده دوره دکترای تخصصی به دانشگاه‌های کشور در آینده نزدیک خبر داد.

          1425467657070_HEMMAT KHAHI-11.jpg








  • حسین مهتدی
۱۵
ارديبهشت

نشست «حجاب در بستر تاریخ و فرهنگ عصر نزول» همراه با نقد کتاب «حجاب شرعی» با حضور امیرحسین ترکاشوند مؤلف اثر، آذرتاش آذرنوش به‌ عنوان منتقد تاریخی، حسین داورزنی به عنوان منتقد جنبه فقهی و بهزاد حمیدیه به عنوان منتقد از لحاظ فرق و مذاهب، عصر روز گذشته (سه‌شنبه 14 اردیبهشت‌ ماه) در دانشکده الهیات دانشگاه تهران برگزار شد.

 

در ابتدا ترکاشوند مؤلف کتاب «حجاب شرعی» ابراز داشت: مفتخرم درباره جدی‌ترین مسأله همیشه جوامع اسلامی یعنی «حجاب» به بحث نشسته‌ایم.

  • حسین مهتدی
۱۲
ارديبهشت

در راستای آشنایی با نسخه های خطی و آموزش اصول تصحیح متون برای دانشجویان و عموم علاقمندان به این حوزه، مؤسسۀ نوین پژوه کارگاه آشنایی با نسخه های خطی و تصحیح متون را با تدریس عمادالدین شیخ الحکمایی برگزار می کند.

این کارگاه روز پنج شنبه 23 اردیبهشت سال جاری از ساعت 8 تا 12 برگزار می شود.

علاقه مندان برای شرکت در این کارگاه می توانند به خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از پل صدر، کوچه داد، پلاک 17، طبقه دوم، واحد 5 مراجعه کنند.

  • حسین مهتدی
۱۱
ارديبهشت

        

دکتر محمدعلی آذرشب: موضوع تمدن‌سازی که دیروز از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد، مساله‌ای است که از دیرباز و از زمانی که ایشان در منصب ریاست‌جمهوری هم بودند بر آن تاکید می‌کردند و معتقد بوده و هستند که انقلاب اسلامی، اولین گام است و تشکیل دولت اسلامی و ایجاد تمدن نوین اسلامی، مراحل دوم و سوم است.

  • حسین مهتدی
۱۱
ارديبهشت

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم رونمایی از دانشنامه خلیج فارس در بنیاد دانشنامه‌نگاری ایران، بر ضرورت اطلاع‌رسانی دستاوردها و فعالیت‌های دانشگاهی و پژوهشی کشور تاکید کرد.

  • حسین مهتدی
۰۵
ارديبهشت

       

ظهر دلنشین اینبار با حضور مردی از کوی اردیبهشت‌ در پنجمین روز از دومین ماه سال برگزار شد؛ چهره‌ای ماندگار که امروز در قله زبان و ادبیات عرب قرار گرفته و تعابیر زیبای وی از سورههای قرآن به یادماندنی است

  • حسین مهتدی
۰۱
ارديبهشت

دکتر ایرانی مدیرعامل مرکز پژوهشی میراث مکتوب که به دعوت دانشگاه سلطان قابوس برای دیدار و گفتگو دربارۀ همکاری های مشترک به کشور عمان سفر کرده است،  دربارۀ «نسخه های خطی در ایران و معرفی مرکز پژوهشی میراث مکتوب» سخن می گویند.

در این سفر دکتر بتول مشکین فام، استاد دانشگاه الزهرا (س) و دکتر نیکسا هومن، استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز حضور خواهند داشت.

این دیدار از روز یکشنبه 29 فروردین سال جاری به منظور افزایش همکاری های فیمابین ایران و عمان در زمینۀ شناخت و تبادل و تصحیح نسخه های خطی آغاز شده است.

بخش هایی از این سخنرانی را که به زبان عربی است اینجا مشاهده کنید

  • حسین مهتدی