نشر 100 برگ

نشر 100 برگ

حسین مهتدی
دکترای زبان و ادبیات عربی
فارغ التحصیل دانشگاه تهران
دانشیار گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه خلیج فارس بوشهر
mohtadi@pgu.ac.ir

پیوندهای روزانه

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

۳۱
تیر

        

در نظام آموزش عالی لبنان، مجوز به خارجیان برای ایجاد دانشگاه یا ایجاد پردیس دانشگاه خارجی داده نمی‌شود. ترکیبی از اتباع لبنانی و خارجی می‌توانند پس از ایجاد شخصیت حقوقی لبنانی ثبت شده در مراجع قانونی، درخواست احداث دانشگاه به نام آن شخصیت حقوقی لبنانی بدهند.

  • حسین مهتدی
۲۹
تیر

این پایان‌نامه اثر نائل درویش سلیمان المصری است که در سال 20015 در دانشگاه غزه از آن دفاع نموده است



دانلود پایان نامه

  • حسین مهتدی
۲۹
تیر
  • حسین مهتدی
۲۹
تیر

      

                   

همایش ملی «میراث مشترک زبان، ادبیات و فرهنگ فارسی و عربی در  حوزۀ خلیج فارس» به همراه هفتمین گردهمایی سراسری مدیران گروه‌های عربی دانشگاه‌های کشور 27و28 بهمن 1395 از سوی گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه خلیج فارس بوشهر با همکاری انجمن ایرانی زبان و ادبیات عربی برگزار می گردد.

محورهای همایش:

  • حسین مهتدی
۲۷
تیر

مهلت ثبت‌نام دانشجویان متقاضیِ بهره­‌مندی از جایزه­‌های تحصیلی بنیاد ملی نخبگان در سال تحصیلی 96-1395 در همه مقاطع کارشناسی، کارشناسی­ ارشد و دکتری تا 10 مرداد ماه امسال تمدید شد.

به گزارش ایسنا، تمدید مهلت ثبت‌نام متقاضیان استفاده از جایزه‌های تحصیلی بنیاد ملی نخبگان با توجه به درخواست­ تعدادی از دانشگاه­‌های کشور صورت گرفته است.

دانشجویانمتقاضی بهره­‌مندی از جایزه­‌های تحصیلی بنیاد در همه مقاطع (کارشناسی، کارشناسی­ارشد و دکتری) تا تاریخ 10 مرداد لازم است اطلاعات مورد نیاز را در پایگاه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان (به نشانی http://soraya.bmn.ir) بارگذاری و نسبت به ثبت درخواست استفاده از جایزه تحصیلی اقدام کنند.

آرم بنیاد ملی نخبگان

  • حسین مهتدی
۱۷
تیر
رتبه‌بندی ابتدا از سوی چه کسی تشکیل شد؟
ایده اولیه رتبه بندی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی جهان توسط دانشگاه شانگهای جیاتانگ در سال 1998 پایه‌گذاری شد. طرح این ایده در پاسخ به دغدغه رئیس جمهور وقت چین بود که تأکید داشت تعدادی از دانشگاه‌های چین بایستی در سطح بین‌المللی فعال باشند و در شمار دانشگاه‌های برتر جهان محسوب شوند؛ بنابراین در راستای دستیابی به هدف فوق، سیاست گذاران چینی تصمیم گرفتند ابتدا مدلی برای رتبه بندی دانشگاه‌های جهان طراحی و سپس با بهره‌گیری از نتایج آن؛ نخست جایگاه دانشگاه‌های چین در مقایسه با سایر دانشگاه‌های جهان مشخص شود.
  • حسین مهتدی
۱۷
تیر

رییس علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شیراز با تشریح وضعیت دانشگاه‌های آسیا در رتبه‌بندی تایمز در سال 2016 میلادی تاکید کرد: دانشگاه‌های آسیای جنوبی باید سیاست‌زدایی را در راس برنامه‌های خود قرار دهند.

رتبه بندی دانشگاه‌ها

دکتر جعفر مهراد با اشاره به نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیا در سال 2016 میلادی توسط پایگاه تایمز، اظهار کرد: در این رتبه بندی هیچ یک از دانشگاه‌های پاکستان در میان 100 دانشگاه برتر آسیا قرار ندارند که این امر نشان‌دهنده وضعیت ملال‌آور آموزش عالی در این کشور است.

  • حسین مهتدی
۰۵
تیر

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گزارش مرحله اول طرح سطح‌بندی و رتبه‌بندی دانشگاه‌های دولتی را اعلام کرد.

دانشگاهها

دکترمجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گزارش مرحله اول طرح سطح بندی و رتبه‌بندی دانشگاه‌های دولتی را اعلام کرد .

متن کامل این گزارش بدین شرح است :

  • حسین مهتدی
۰۱
تیر

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نظام سطح‌بندی نشریات علمی را با هدف ارزیابی نشریات علمی کشور مبتنی بر یک شاخص کیفی و همچنین تسهیل فرایند ارزیابی طراحی و در وبگاه qj.isc.gov.ir بارگذاری کرد.

نظام سطح بندی نشریات علمی ISC

به گزارش ایسنا، در این نظام، نشریات بر حسب میزان استفاده از آنها یا بعبارت دیگر میزان استنادهای صورت گرفته به مقالاتشان در چهار چارک طبقه بندی شدند. این چارک ها بیانگر میزان اثرگذاری علمی نشریات هستند، بدین ترتیب نشریات چارک اول (Q1) موثرترین نشریات کشور را تشکیل می‌دهند. لازم به ذکر است هر چند نشریات چارک چهارم (Q4) نسبت به سایر چارک‌ها از رتبه اثرگذاری پایین‌تری برخوردارند، اما این گروه از نشریات نسبت به نشریات فاقد ضریب تاثیر از اثربخشی بالاتری برخوردار بوده‌اند.

نظام سطح‌بندی نشریات شامل اطلاعات نشریات فارسی، عربی و انگلیسی دارای ضریب تأثیر است. در این نظام، نشریات از نظر موضوعی در حوزه‌های علوم انسانی، علوم پایه، علوم پزشکی، علوم دامپزشکی، علوم کشاورزی، فنی و مهندسی، منابع طبیعی، هنر و معماری قرار داده شده‌اند.

دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی کشور که قبلا به گزارش‌های استنادی نشریات پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) دسترسی داشته‌اند، برای استفاده از نظام سطح بندی نشریات هیچ مشکلی ندارند، زیرا دسترسی به صورت خودکار برای آن‌ها تعریف شده است.

  • حسین مهتدی