نشر 100 برگ

نشر 100 برگ

حسین مهتدی
دکترای زبان و ادبیات عربی
فارغ التحصیل دانشگاه تهران
دانشیار گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه خلیج فارس بوشهر
mohtadi@pgu.ac.ir

پیوندهای روزانه

۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

۱۷
شهریور
farakhan

ثبت‌نام در شانزدهمین فراخوان جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور آغاز شده و تا ۲۲ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش وب سایت هیأت علمی، ثبت‌نام در شانزدهمین فراخوان جذب اعضای هیأت علمی (پیمانی و طرح سربازی) وزارت علوم مربوط به فراخوان شهریور ۱۳۹۵ از طریق سایت مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم آغاز شده است.

متقاضیان واجد شرایط تا ۲۲ شهریورماه به مدت ۱۰ روز فرصت دارند، پس از بررسی و کسب اطمینان از شرایط اعلام شده در اعلام نیاز دانشگاه ها در فراخوان شهریور ۹۵، نسبت به تعیین اولویت اقدام کنند.

دریافت فایل اعلام نیاز فراخوان شهریور ۹۵

  • حسین مهتدی
۱۷
شهریور

ملل‌و‌نحل‌نویسی، نوعی است از انواع نگارش‌های دنیای قدیم اسلامی که به شرح و توصیف باور گروه‌های دینی گوناگون، و در برخی موارد نقد و نقض عقاید آنان، اختصاص دارد. برخلاف ردیه‌های اعتقادی، بیشتر مؤلفان ملل‌ونحل‌نویس می‌کوشیدند خود را گزارش‌گرِ امینِ عقاید و باورهای فرقه‌های مختلف نشان دهند؛ اما کیست که نداند هر یک از آنان - اگرچه در نهان - به موجّه نشان دادن اعتقاد و باور مذهب مختار خود و رد باورهای فرقه‌های رقیب اهتمام داشته‌اند. این گونه است که شهرستانی در مقدمۀ الملل و النحل تأکید می‌کند که با وجود بی‌طرفی او و بی آنکه وی کوششی در تعیین صحیح از فاسد و حق از باطل داشته باشد، روشنی حق و تاریکی باطل خود را در کتاب نشان خواهد داد.

 

 

  • حسین مهتدی
۰۴
شهریور

رییس هیئت عالی جذب هیئت‌علمی دانشگاه‌های کشور با اشاره به اینکه طی هفت سال گذشته 36 هزار و 700 نفر هیئت علمی جذب دانشگاه‌ها شده‌اند گفت: این آمار، رقم بی‌نظیری را در دنیا به خود اختصاص داده است.

                  کی نژاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی

  • حسین مهتدی
۰۱
شهریور

              

قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در صورت اجرایی شدن، مانع از جذب بی‌رویه دانشجو در مقطع دکتری خواهد شد.

  • حسین مهتدی
۰۱
شهریور

                  

صندوق رفاه در تلاش است وام ویژه دکتری به دانشجویان سال اول و دوم که در امتحان جامع  شرکت نکرده‌اند نیز پرداخت شود.

فردین تقی‌زاده معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: ثبت‌نام انواع وام‌های دانشجویی برای سال تحصیلی جدید که تا امروز فرصت داشت، تا ۲۰ شهریور ماه تمدید شد.

  • حسین مهتدی
۰۱
شهریور

رئیس جدید دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران معرفی شد
دکتر ابوالحسن امین مقدسی ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ در مراسمی  با حضور دکتر سیداحمدرضا خضری، مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران، جمعی از مسئولان و کارکنان دانشکده  ادبیات و علوم انسانی، به‌عنوان رئیس جدید این دانشکده معرفی و از زحمات دکتر غلامحسین کریمی دوستان، رئیس سابق دانشکده قدردانی شد.

  • حسین مهتدی