نشر 100 برگ

نشر 100 برگ

حسین مهتدی
دکترای زبان و ادبیات عربی
فارغ التحصیل دانشگاه تهران
دانشیار گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه خلیج فارس بوشهر
mohtadi@pgu.ac.ir

پیوندهای روزانه

به‌دعوت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، شاعران برجسته لبنان ضمن حضور در رایزنی فرهنگی، با شاعران ایرانی به ریاست جناب آقای مهدی قزلی رئیس بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و همراهی حجت‌الاسلام و المسلمین محمد رضا زائری مدیر عامل مؤسسه فرهنگی سرچشمه و عضویت آقایان مرتضی حیدری آل‌کثیر، عبدالعزیز حماده و حسین عباسی طرفی از شاعران عزب‌زبان استان خوزستان، محسن رضوانی دانشجوی دکترای زبان و ادبیات فارسی و شاعر ایرانی که به سردون شعر عربی نیز می‌پردازد و دکتر بهروز سپیدنامه استاد دانشگاه که از فعالان در حوزه ترجمه شعر عربی که به لبنان اعزام شده‌اند، گفتگو کردند و سپس به شعر خوانی پرداختند.

در این نشست که با سخنرانی و خوشامدگویی آقای محمد مهدی شریعتمدار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان آغاز شد، آقایان فضل مخدر، جورج شکور، جورج زکی الحاج، اسامه حیدر، رونی قسیس (به نمایندگی از پدرش ریمون قسیس که سفر از زحله به بیروت برایش دشوار بود) هدی میقاتی، سلیمه یعقوب و دیگران از سوی شعرای لبنان و همة شاعران عضو گروه ایرانی به‌شعر خوانی پرداختند.

همچنین به شعرای جوان‌تر نیز امکان قرائت شعر داده شد که از جمله خانم کوثر زلیخایی شاعر نوجوان هفده ساله ایرانی که به فارسی و عربی شعر می‌سراید، دو قطعه شعر به زبان عربی قرائت کرد.

شیخ فضل مخدر نایب رئیس اتحادیه نویسندگان لبنان و رئیس منتدی جبل عامل نیز پیشنهاد ایجاد سازوکار و مرکزی برای ترجمه و نشر آثار ادبی ایران به زبان عربی را مطرح کرد.

 

  • حسین مهتدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی