نشر 100 برگ

نشر 100 برگ

حسین مهتدی
دکترای زبان و ادبیات عربی
فارغ التحصیل دانشگاه تهران
دانشیار گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه خلیج فارس بوشهر
mohtadi@pgu.ac.ir

پیوندهای روزانه

۱۴ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۷
مهر

بسم الله الرحمن الرحیم

نخستین سامانه مشابه یابی متون فارسی؛

  مشابهت یابی متنی یکی از روش‌های رایج و مؤثر برای پیشگیری از ارتکاب دستبرد علمی و همچنین تشخیص آن می باشد که با استفاده از قابلیت‌های فنی موتورهای جستجو انجام می‌شود.

   سامانه مشابه‌یاب متون نور (سمیم نور) نخستین سامانه مشابه‌یابی متون به زبان فارسی است که در ادامه  «مجموعه پروژه‌های مبتنی بر داده‌کاوی علوم اسلامی» در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) طراحی و گسترش یافته است.

   این سامانه قادر است متون ارسالی کاربران خود را با هزاران متن پایگاه‌های خود مقایسه کند و گزارشی از میزان مشابهت آن‌ها به کاربر ارائه دهد.

گستره پوشش محتوایی:

·        بیش از 336000 مقاله تمام متن فارسی پایگاه نورمگز

·        بیش از 5700 جلد کتاب تمام متن فارسی در پایگاه نورلایب

·        بیش از 20000 چکیده پایان نامه های علوم اسلامی

·        بیش از 2800 جلد کتب کانونی و هسته علوم انسانی

·        ....

با عضویت در پایگاه سمیم نور؛

 15 صفحه اعتبار مشابه یابی رایگان به شما تعلق خواهد گرفت.

 

عضویت و استفاده از سامانه در نشانی:      www.samimnoor.ir

فروشگاه اینترنتی

پایگاه سمیم نور

پایگاه نور سافت

ایمیل امور کاربران

www.noorshop.com

www.samimnoor.ir

www.noorsoft.org

Support@Noorsoft.org

  • حسین مهتدی
۲۴
مهر

بنیانگذار پایگاه علوم جهان اسلام با اشاره به راهکارهای بین‌المللی سازی دانشگاه‌ها گفت:‌ برای سنجش و موفقیت در این زمینه نیاز به ساز و کارهایی است که از جمله آنها می‌توان به تعیین تعداد مقالات چند نویسنده‌ای منتشر شده در مجلات بین‌المللی و تعداد پروژه‌های مشترک اشاره کرد.

دکتر جعفر مهراد در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایسنا، با اشاره به آخرین نتایج رتبه‌بندی نظام QS افزود: بر اساس این رتبه‌بندی تنها نام دو دانشگاه ایران در این رتبه‌بندی دیده شده است که شامل دانشگاه‌ صنعتی شریف و دانشگاه تهران می‌شود.

  • حسین مهتدی
۲۴
مهر

 
شرکت اشراق با شماره ثبت حقوقی 4041 فعالیت خود را از سال 1382 با هدف تامین منابع علمی مورد نیاز دانشگاهها و مراکز علمی آغاز نموده و هم اکنون یکی‌ از شرکتهای معتبر در این امر می باشد.
 
بزرگترین تامین کننده کتب الکترونیکی برای کتابخانه های تخصصی و دانشگاهی در ایران:
  • ارائه دسترسی آنلاین، full-text و نامحدود به متن کامل بیش از 5.500.000 جلد کتاب دانشگاهی و تخصصی از هزاران ناشر بزرگ بین المللی را برای شما مهیا کرده ایم؟
  • ارائه دسترسی full access و تمام متن به پایگاه ebrary با دسترسی کامل و 100% به تمامی کتابها.
  • ارائه دسترسی full access و تمام متن به پایگاه EBSCO با دسترسی کامل و 100% به تمامی کتابها.
  • ارائه دسترسی full access و تمام متن به پایگاه EBL با دسترسی کامل و 100% به تمامی کتابها.
  • ارائه دسترسی full access و تمام متن به پایگاه Myilibrary با دسترسی کامل و 100% به تمامی کتابها.
  • حسین مهتدی
۱۹
مهر

فراگیرشدن ebook کتاب‌های دیجیتال و رویکردهای نوین کتابداری در دنیای امروزِ علم پدیده‌ای مهم است. اکنون پژوهشگران در پژوهشهای خود گریزی از دسترسی به منابع و آرشیوهای کتاب‌های دیجیتال ندارند. این امکان ویژه البته در کشور ما به دلیل نبودن بستر مناسب، خلأهای قانونی و نیز اجرانشدن قانون کپی رایت چندان فراگیر نیست. اگرچه فعالیت هایی به صورت پراکنده در کشور انجام شده است، اما همواره سایۀ حقوق مؤلف و شکایت‌های حقوقی صاحبان آثار بر این دست فعالیت ها بوده است.

 


  • حسین مهتدی
۱۷
مهر
همایش ملی ترجمه و مطالعات بین رشته ای در تاریخ 22 و 23 اردیبهشت ماه 95 در دانشگاه بیرجند برگزار می شود 
محورهای اصلی همایش
  • حسین مهتدی
۱۵
مهر

نویسندگان و منتقدان نشریات میراث مکتوب (دوفصلنامۀ علمی – پژوهشی آینۀ میراث، دوماهنامۀ تخصصی گزارش میراث و دوفصلنامۀ میراث علمی اسلام و ایران) می توانند با ثبت نام اینترنتی در دوازدهمین جشنوارۀ نقد کتاب، در این جشنواره شرکت کنند.

 

  • حسین مهتدی
۱۱
مهر

«جشن بزرگ همدلی و همزبانی جامعه ترجمه ایران»، با حضور مترجمان و اساتید این حوزه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

*از مترجمان پُر کار یادی بکنیم

غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در این مراسم گفت: به عنوان یک دانشجوی قدیمی به ترجمه علاقه داشتم و همواره یکی از اشتغالات جدی من ترجمه بوده از همین رو در عالم ترجمه بی‌تجربه نیستم و هم‌اکنون نیز یک ترجمه سنگین در دست دارم که با مراجعه به سایر ترجمه‌های همان کتاب، آن را ترجمه می‌کنم.

  • حسین مهتدی
۰۹
مهر

دکتر غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان

زبان از بیان فاجعه حج امسال عاجز است عروج ملکوتی این جانباختگان را که مصداق «مهاجراً إلی الله» است به همه ی مردم ایران به خصوص خانواده های داغدار آنها تسلیت عرض می نمایم اما یکی از این جانباختگان دکتر غضنفر رکن آبادی سفیر سابق کشورمان در لبنان است او متولد 1345 در قم است که از ۱۳۸۹ تا اردیبهشت ۱۳۹۳سفیر ایران در لبنان بود.

  • حسین مهتدی
۰۹
مهر


مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به جزئیات تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد ۹۴ گفت: مرحله تکمیل ظرفیت در روزهای ۱۲ تا ۱۶ مهرماه انجام می گیرد.

  • حسین مهتدی
۰۷
مهر

                                  

ترجمه بازآفرینی علمی و هنرمندانه‌ی مواد متنی زبان مبدأ در زبان مقصد است که بر پایۀ ویژگی‌های تعادل متنی صورت می‌گیرد و موجب تعامل بین ابناء بشر می‌شود. به علاوه رشد علمی در رهگذر تاریخ به وجود می‌آید. علوم بشری که مطالعات ترجمه هم از آن جمله است همگی از رهگذر رشد، خودآگاهی و تلاش‌های مستمر آدمی به وجود آمده‌اند. ژان‌پل‌وینه می‌گوید: ترجمه‌ی شفاهی قدمتی همپای کره‌ی زمین یا به طور دقیق‌تر به درازای برج بابل دارد.

  • حسین مهتدی
۰۴
مهر

فرهنگ تصویری عربی و انگلیسی آکسفورد (opd) کتابی بسیار کم نظیر است که تنوع گسترده ای در موضوعات دارد. این کتاب با داشتن بیش از 300 صفحه  با استفاده از هزاران تصویر به توضیح کلمات عربی و انگلیسی پرداخته است.

جامعیت این کتاب از این روست که این کتاب بیشتر موضوعات زندگی را در بر داشته و کلمات و جملات مربوط به موضوعات و رشته های متعددی را به دو زبان ذکر کرده و با تصویر توضیح داده است.

موضوعاتی چون: غذاها، لوازم خانه، انواع خودرو، ابزارها، مشاغل، لوازم بهداشتی، سفر، حیوانات، قطعات خودرو و...

نام  کامل این کتاب Oxford Picture Dictionary» می باشد که به اختصار (opd) خوانده می شود.

این فرهنگ توسط دانشگاه آکسفورد تالیف و به زبان عربی ترجمه شده است.

حتما این فرهنگ لغت تصویری را دانلود کنید!

دانلود از آرشیو ( کلیک راست و سیو)

دانلود از پیکو فایل

دانلود از پرشین گیگ

  • حسین مهتدی
۰۴
مهر

                               

به منظور گسترش و پیشبرد و ارتقای علمی و توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه های زبان و ادب و فرهنگ کشور، دومین کنگرۀ بین المللی زبان و ادبیات فارسی در تاریخ نوزدهم آذرماه 1394 در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران با هدف تبادل و به اشتراک گذاری تجارب و نتایج تحقیقات دانشمندان برجسته دانشگاهی، پژوهشگران و محققان در مورد تمام جنبه های زبان و ادبیات فارسی برگزار خواهد شد و به بحث جدید ترین نوآوری، روندها، نگرانی ها و چالش های عملی برای محققان و مربیان زبان و ادبیات فارسی خواهد پرداخت.

محورهای کنگره به شرح زیر است:

  • حسین مهتدی
۰۲
مهر

آغاز سال جدید تحصیلی، بهار علم و ادب بر همه ی دانشجویان و استادان ارجمند گرامی باد.

  • حسین مهتدی
۰۲
مهر


کسوة الکعبة..صناعة إسلامیة وحضارة متجددة
 

فى مثل هذه الأیام، من کل عام، ینسج بالحریر، وبالذهب والفضة یُطعم، وبآیات من الوحى الکریم یُزین رداء الکعبة المشرفة، لتستقبل القبلة وجوهًا جدیدة من حجاج بیت الله الحرام، بثوب جدید، یلامس ما یعودون به من رحلة الحج، أنقیاء کیوم ولدتهم أمهاتهم.

  • حسین مهتدی